Pagina's

zondag 12 april 2015

Detox Days

Dit weekend ben ik begonnen aan mijn eigen Detox Days. 

Deze Days betekenen voor mij een weekend vol ontspanning met mijzelf op de eerste plaats mét gezonde voeding en veel water, thee en smoothies. 

Doordeweeks lukt het mij niet om dit geheel vol te houden aangezien er de nodige verplichte afspraken staan. 

Kijken jullie mee naar mijn foto-log? Dan zie je hoe ik dit weekend heb aangepakt.

- Ik kocht dit boek. Het tweede gedeelte van de serie van Myrthe van der Meer. Op het eerste oog lijkt dit natuurlijk niet echt ontspannen. Maar aangezien ik zelf in dergelijke situatie heb gezeten én ik inmiddels grote interesse heb gekregen voor de psychiatrie, kan ik hier van genieten en kan ik een boel relativeren.



- smoothies drinken die ik uiteraard zelf maak met mijn slowjuicer. De afgelopen tijd voelde ik dat ik wat onrustig was en een gebrek had aan energie. Deze smoothie heb ik dan ook verspreid over het hele weekend gedronken. Recept komt later deze week online.... Tipje van de sluier: broccoli en spinazie ;-)


- Thee drinken was altijd een grote verslaving van mij. Maar de laatste tijd schoot het drinken ervan erbij in. Met een kop vol ellende (lees puisten) als resultaat. Pukka heeft hele lekkere smaken. Ik drink de Detox! 


- mediteren, beseffen en voelen. Ik liep weer eens m'n eigen grens over. Daardoor moest ik ook weer bij mijzelf terugkomen. Ik deed dit met meditatie. Daardoor besefte ik hoe ik mezelf voelde en kon ik mezelf weer voelen. Ik masseerde mijn voeten, deed een bodyscan meditatie, doe oefeningen om m'n benen sterker te maken. En voelde ik ik werkelijk in m'n vel zat. 


- genieten van de kleine dingen: ik probeer weer of geen weer elke dag naar buiten te gaan. Beweging is goed voor een mens. De zon schijnt de afgelopen dagen ook ontzettend vaak. Daarom werd het weer tijd om op m'n balkon te genieten daarvan. Zoals je kan zien heb ik mijn slippertjes weer tevoorschijn gehaald! 


- Sky! Vanmorgen deed ik het gordijn open van mijn slaapkamer en toen zag ik deze tekening van lijnen in de lucht. Het gaf mij een opgeruimd gevoel. Teken dat ik op de goede weg bezig ben maar wel moet oppassen dat ik niet teveel wil. 


- Tuin! De benedenbuurman heeft een prachtige magnolia in de tuin staan! Ik maakte er een foto van en genoot intens van deze prachtige kleuren.


- Slogan: onderstaande slogan is een onderdeel van mijn leven. Als ik dit weer voel, dan is het goed. 


Bedankt voor het lezen ! X Maartje 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter