Pagina's

vrijdag 31 januari 2014

Kringlopen voor noppes op Facebook

Sinds een tijdje is er op Facebook een groep: Amsterdam Deelt/Geeft. Deze groep is bestemd voor mensen die gratis artikelen aanbieden van a tot z en dus iets over hebben voor andere mensen die het echt nodig hebben wegens een uitkering of gewoon het milieu willen sparen en ook blij zijn met tweedehands spul.

Ik ben daar zo 1 van. Vintage en tweedehands een tweede leven geven staat bovenaan mijn prioriteiten lijstje! De ene keer is het een meubelstuk de andere keer is het een zak kleding en weer een andere keer is het een mooi boek.

Het is een ware sport want het is niet zo dat je er helemaal niks voor hoeft te doen en dat het komt aanwaaien. De spelregels zijn: de persoon die als eerst reageert, krijgt de eerste keus. Mocht diegene van zijn eerste keus afzien, dan is de volgende aan de beurt op de lijst onder de desbetreffende foto etc.... 

Mocht je het desbetreffende artikel willen hebben stuur je de persoon een PB (persoonlijk bericht) en spreek je af waar en wanneer je het op zult halen. 

Het heeft ook mooie voordelen, naast een voor jouw nieuw item kan het ook leuke nieuwe vriendschappen vormen. :-) 

Naast een sport geeft het ook stress, vooral als jij al helemaal verliefd bent op dat ene artikel en 'klaasje' het dan precies voor jouw neus weg kaapt. Dan baal je wel even. Maar ach je gunt het die andere persoon ook. 

Het leuke van alles is dat er een aantal fanatiekelingen op zitten die je dan weer op jouw beurt tegenkomt en dit ook weer leuke gesprekken oplevert.

De site is inmiddels zo populair dat er inmiddels al een artikel in de krant verschenen is. 

De oprichtster Laura Musch Knobbe heeft het goed voor elkaar en dat waardeer ik enorm. En vele anderen met mij!


Ik zocht een hoekkastje en ik keek op de site. En alsof het lot voor mij beslist had stond daar mijn praaltje! Is ie niet mooi?!


Dit boek vond ik op mijn zoektocht naar kinderboeken waar ik vroeger aan verslingerd was, maar die ik in een opruimwoede een aantal jaar had weggedaan.

Zo makkelijk kan het zijn en dan ook nog eens voor noppes.

Gelukkiger kan je mij niet krijgen!

Zijn jullie al enthousiast?! 

Let me know!



Follow Me! 

X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter