Pagina's

zaterdag 15 maart 2014

Zaaien & Oogsten Amsterdam

Hoi Allemaal,

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik inmiddels mijn eigen huisje heb in Amsterdam. Dit huisje is nu bijna af. En daarom ben ik met mijn nieuwe project alvast begonnen. Ik heb van huis uit een beetje 'groene vingers' meegekregen en wilde die nu goed gaan inzitten om mijn balkon een boost te geven!

Aangezien ik nog wel wat tips en tricks kon gebruiken besloot ik op Facebook een groep op te zetten; 'Zaaien & Oogsten Amsterdam' genaamd. Deze groep is bestemd voor iedereen die meer wilt weten over alles wat met 'tuin' te maken heeft en dus ook het ruilen en gratis weggeven van planten en zaden maar ook het verstrekken van tips!
Inmiddels bestaat de groep binnen anderhalve week al uit zo'n 140 leden en we gaan natuurlijk voor nog veel meer! Dus meld je aan! 

Inmiddels mocht ik bij 1 van de leden al wat stekjes ophalen: Campanula's ( daar komen zo rond Juni hele mooie blauwe bloemetjes uit) en Dovenetel: (groen met een witte shine op het blad). 

Ik besefte mij opeens dat ik natuurlijk ook de nodige tuin artikelen aan moest schaffen om de planten mooi uit te kunnen laten komen. En daarom liep ik langs de Albert Heijn. Daar verkopen ze van het 'puur & eerlijk' merk, kleine handzame zakjes biologische aarde van 5 liter voor €1,99 niet duur en ook nog hartstikke goed voor het milieu. 



Ik besloot ook nog langs de HEMA te gaan aangezien ik tijdens de persdag al had kunnen aanschouwen dat er een heleboel nieuwe tuin artikelen zouden komen waaronder zaden/ bijbehorende kas/ tuinhandschoenen en meer.

Ik kocht de volgende dingen:



Deze mooie tuinhandschoenen zijn deels katoen en deels elastaan. Elke hand past er dus in en sluit goed aan. Aan de bovenkant heb je een mooie druppelvormig motiefje met verschillende kleurtjes en als je het achter elkaar plakt kunnen het zomaar ineens de blaadjes van een boom zijn. De binnenkant van de handschoen (de plek waar je de artikelen mee vasthoudt) is vervaardigd met nopjes. Dit zorgt voor een betere grip! Deze handschoenen kosten: €3,95


In dit kartonnen biologisch afbreekbare zakje zitten zaadjes voor de mint plant. Op de achterkant van de verpakking staat het advies voor hoe je ze moet zaaien e.d. Het kartonnetje kan je gebruiken om in de plantenbak te zetten. Zo weet je over een tijdje nog steeds wat er ook al weer in die bak zat. Zodra de mint plant volgroeit is kan je er lekkere thee van zetten. €0,95


Ik zag ook deze potjes staan. De kleuren vond ik ontzettend vrolijk en bovendien zijn de potjes gemaakt van bamboe. Ontzettend duurzaam dus!

Kosten: €3,95


Deze staafjes zijn gemaakt van klei met daarin mest verwerkt. In mest zitten hele belangrijke bouwstoffen voor planten. Deze staafjes kan je gewoon naast de plant in de aarde duwen en dan geven ze elke dag automatisch wat mest aan de planten! 1 staafje per pot is genoeg!

Kosten: €1,99


Zoals jullie kunnen lezen is dit een kweekset in een mooie vormgegeven houten kistje. Op deze manier kan je je eigen kruidentuintje maken. De zaden en de aarde plus de beschrijving zitten in het kistje. Dus als je het goed doet heb je binnen een mum van tijd je eigen kruidentuintje ! De aarde die bijgevoegd is, is van biologische kwaliteit! Fijn! Evenals de zaden! 

Deze set kost €8,95 


Ook kocht ik nog dit handige tuinschepje. Hij is niet zo heel groot dus je kan makkelijk wat kleinere potten er ook mee vullen. Er zit een stevige handgreep op zodat je hem goed vast kan houden. Hij is gemaakt van roestvrijstaal dus ook weer ontzettend duurzaam!

Kosten €4,00

Uiteindelijk heb ik alles mee naar huis genomen en met de nodige tips & tricks van m'n moeder maar ook van de leden van de Zaaien & Oogsten Amsterdam groep uiteraard aan de slag gegaan. En dit is het resultaat tot dusver.


Wat vinden jullie hiervan??? Ben je zelf ook al druk op je balkon of in je tuin met zaaien?! 

Laat onder dit bericht een reactie achter!!

X Maartje

P.s.: 

Ik zou het leuk vinden als jullie mij zouden volgen:

Twitter: Moos Groene Wereld: moow23
Facebook: degroenewereldverbeteraar 
Instagram: degroenewereldverbeteraar 
Google+: de groene wereldverbeteraar 

Xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter