Pagina's

zondag 12 januari 2014

Attic Empire

Vandaag was ik in 1 van de leukste buurten van Amsterdam Noord. De van der Pekbuurt. Als je Amsterdam Noord een beetje kent en niet van het massale houdt, dan is die buurt perfect om naartoe te gaan. Ik ging langs bij Attic Empire. De vintage winkel van Eefje. Die is opgevoed met het runnen van een winkel en dat merk je. Haar kleine maar knusse winkel is gelegen op de van der Pekstraat 61 en je vindt er werkelijk alles van a tot z op het gebied van mode voor mannen, vrouwen en kinderen. Bij Eefje voel je je meteen thuis. Ze adviseert waar nodig of je noemt je smaak en ze weet precies het desbetreffende item uit het rek te pakken geheel naar jouw smaak. Dat knusse intieme heeft ervoor gezorgd dat Attic Empire wel de beste Vintage winkel van Amsterdam is. Het voelt goed. 

Ik had een hele mooie trui op het oog maar toen ik hoorde dat het van Angora was gemaakt (al dan niet in de jaren 80) moest ik toch even slikken en heb ik het toch maar weer teruggehangen. Er zal vast iemand zijn die er geen moeite mee heeft en hem naar hartelust dragen.

Ik ging uiteindelijk voor twee vegan nagellakjes van Barry M. In de kleuren: grapefruit en spring green. 




En kreeg daarbovenop ook nog 10% korting aangezien ik een flyer op de kop had gedrukt bij neef Louis een vintage brocante zaak in het andere gezellige stukje van Amsterdam Noord. 

Mocht je nu nieuwsgierig zijn geworden: 

Neem dan eens een kijkje. Vanaf Amsterdam CS ben je binnen 8 minuten in deze te gekke winkel. Het gratis pontje (buiksloterveer) stopt precies waar de van der Pekstraat begint! 

Enjoy!


X Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter