Pagina's

vrijdag 7 februari 2014

'Hotspot' De Weggeefwinkel

Vandaag toog ik naar Amsterdam West- Geuzenveld. Ik had op Facebook namelijk gelezen dat daar een weggeefwinkel zou moeten zijn....! En gezien mijn voorliefde voor alles met een verhaal moest ik natuurlijk een kijkje nemen!!!



De deur ging open en.......

Wat een gastvrijheid, wat een ontvangst!!! Voor iedereen staat de deur altijd wagenwijd open op de Nolensstraat 21!!! 





De weggeefwinkel is ontstaan via een burentraject om de buurt wat meer leefbaar te maken en je buren en buurt te leren kennen. Wat begon met gratis boeken is uitgelopen op een heuse winkel met alles wat je je maar bedenken kan. Mensen uit de wijde omtrek brengen overbodige spullen die zonde zijn om bij de straat te zetten, vervolgens komen meest buurtbewoners weer leuke pareltjes scoren, maar ook voor een praatje, advies of een kopje thee is de weggeefwinkel open!! 

Ik ging er samen met een vriendinnetje naartoe ( en wij wonen niet in de buurt) en ook ons hartje ging sneller kloppen bij dit geweldige initiatief.



Want inderdaad ik schreef, -meest buurtbewoners- komen naar de weggeefwinkel. Maar deze 'Hotspot' is voor iedereen toegankelijk!!! Dus heb je nog 'dingen' in je kast/vensterbank/kelderkast/schuur of een andere plek liggen, die liggen te verstoffen en waar je toch niks mee doet, of zoek je dat ene geweldige boek/kopje/kledingstuk of een ander pareltje?! 

Weggeefwinkel Geuzenveld 'Is The Place To Be' 


Ook kinderen en/of met hun ouder(s) kunnen hier hun slag slaan. Of als je een leuk cadeautje nodig hebt....


Eindeloos veel boeken.... Van bestsellers tot boeken van het eerste uur tot spirituele, studie en kinderboeken.


Studentikoos geworden?! Of gewoon een gezellig feestje?! De perfecte glazen niet in huis of een krap budget?! 

Je kan ze ook na je party weer terugbrengen!!


Lekker vintage door het leven gaan of een trui voor Warme Truien Dag scoren?!

Salsa schoenen nodig ?! 

Is onderstaande blouse die vriendinnetje S. Scoorde niet geweldig?! 



Zij nam ook nog een aantal andere pareltjes mee.

En ook ik ging niet met lege handen naar huis.

Ik nam twee overhemdblouses, een retro tafelkleed/theedoek/pannenlap en kussenhoes mee naar huis!!



En hoe blij ben ik met dit tafelkleed!!! Mijn oma had dit tafelkleed ook. Maar na haar overlijden is het verdwenen. Dus ik was super super blij met dit kleed ook omdat het voor mij een emotionele waarde heeft!

Tot slot:

Wat vinden jullie van dit initiatief?!

Zou je dit ook in jouw buurt willen hebben?!

Zou je mee willen werken aan zo'n plek in jouw buurt ?!

En laat mij even weten wanneer jij naar deze geweldige hotspot bent geweest!!

Dit kan door onder deze blog een reactie achter te laten!

Like ook even de pagina op Facebook van de weggeefwinkel Geuzenveld of volg ze op Twitter!!!

Like ook even mijn pagina of volg mij op andere social media dan zie je vanzelf nieuwe updates voorbij komen.

Twitter: moow23
Facebook: de groene wereldverbeteraar
Instagram: degroenewereldverbeteraar 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter