Pagina's

zaterdag 26 april 2014

Ontdek de Olympiabuurt

Hoi Lieve Lezers!

Vandaag laat ik jullie meekijken in De Olympiabuurt in Amsterdam. Ik ben de afgelopen week door deze wijk wezen lopen en kwam daar een heleboel pracht en praal tegen waar ik normaal gesproken niet eens tegenaan zou lopen. 
Dit is hoogstwaarschijnlijk deel 1 want ik ben nog lang niet uitgekeken. Ik laat doormiddel van foto's en een kleine toelichting de buurt zien.

Onderstaande foto heb ik gemaakt op de Olympiakade! Deze boom staat mooi in bloei/ heeft een mooie vorm en mooie kleuren. Hij past goed in het straatbeeld.


Dit is het wandelgedeelte op de Amstelveenseweg tussen het Stadionplein en het Haarlemmermeerstation. De platanen en het groene gras geven een mooie statige foto weer.


Deze plant kwam ik tegen op de van Tuyll van Serooskerkenweg. Ik heb geen idee wat voor een plant dit is maar de kleur sprak mij ontzettend aan! Ik werd er meteen vrolijk van!


Deze plant en nog een heleboel andere planten zijn van Amsterdamse bewoners die de gemeente helpen om plantsoenen mooi te houden. Je kan je opgeven via Sooz om zo'n stukje grond tot je beschikking te krijgen. Dit stuk grond is onderdeel van het tuintjes complex op het van Tuyll van Serooskerkenplein. Je mag er geen groente kweken. Alleen maar kruiden en bloemen. En het is een openbare ruimte dus dat betekent dat andere mensen mogen plukken.


Wil je meer weten over de kruidentuin dan kan je via onderstaande website een kijkje nemen. 


Vandaag op Koningsdag heb ik een heleboel leuke dingen gescoord. De verkooplui die aan het eind van de dag zijn waar niet kwijt is, zet het bij het vuil. Dit betekent dat ik dus als ware stadsjutter op pad ben gegaan om onder andere onderstaande attributen te scoren..... Voor Noppes! :-) 


De Ekoplaza op de Olympiaweg is ontzettend fijn om vlakbij te hebben. Heel veel producten zijn met 30% korting en die neem ik dan graag mee!


------------------------------------------------

Bedankt voor het lezen! Maak je jezelf via onderstaande link even lid van dit Google+ kanaal?! Thanx!

XOXO 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter