Pagina's

zaterdag 24 augustus 2013

Madaga biologische maaltijden

Een poosje terug heb ik het traktatie pakket getest en daar waren erg veel enthousiaste reacties op. 
Vandaar dat ik nu de fruit en de groente maaltijden mocht testen.


Ik testte drie maaltijden met fruit! ( zie bovenstaand) op de verpakking is duidelijk gemaakt welke ingrediënten er in het product verwerkt zijn en vanaf hoeveel maanden je het product mag geven. Je ziet dat het geen standaard hapjes zijn maar dat er altijd iets aan is toegevoegd. Dit maakt het hapje veelzijdig en zo leert je kleine al veel smaken kennen. 

Het fijne is dat deze producten biologisch zijn dus je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je kleine schadelijke stoffen binnen krijgt!!

Ook testte ik een maaltijd met een kind van 14 maanden. 


Deze verpakking geeft aan dat als je gaatjes in het folie prikt je deze maaltijd kan verwarmen in de magnetron. Dit eb ik gedaan zodat het kon stoven. Aan de geur en de kleur van de maaltijd kon ik ruiken en zien dat het puur natuur is en biologisch bereid. 

De kalfsballetjes zijn zacht dus als je kindje nog niet genoeg tandjes heeft kan je het ook door het gerecht prakken. De stukjes die erin verwerkt zijn (voor grote kinderen dus ;-)) kan je ook prakken dat het meer een puree is. Dit maakt het hapje veelzijdig in gebruik en kan daardoor door iedereen goed worden gegeten. 

Het kind van dit hapje en de kinderen van de andere fruithapjes, waren erg gretig en vonden het zo te zien erg lekker. Ze zaten daarna goed vol en taalden niet na een half uur na weer wat eten. 

Het enige min puntje vind ik: het verpakkingsmateriaal. Ook al is het een goed bakje om de maaltijd in te verwarmen. Ik zou gaan voor een duurzamer systeem. Te denken valt aan bakjes die je kan recyclen. 

Madaga kan je bestellen via hun webshop: www.madaga.nl 

Maar is ook te vinden bij alle vestigingen van de Marqt!

X Maartje 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter