Pagina's

woensdag 30 juli 2014

Smooth de zomer door!

Lieve Lezers,

Via deze weg alvast m'n excuus voor de verlate blog. Het wil namelijk dat ik druk aan het solliciteren ben en daardoor even prioriteit stel voor die zaak alvorens de blog. Ook wilde ik uit respect voor de slachtoffers van het verongelukte vliegtuig  even een week overslaan. Maar vandaag ben ik er weer. Ik ga jullie wat tips geven over hoe ik zo gezond mogelijk de warme zomer door kom omdat ik het belangrijk vindt om goed voor mezelf te blijven zorgen ook in tijden van hitte. 

Ik ontbijt met biologische yoghurt (wisselende merken) en doe daar doorheen verschillende soorten fruit. Ik ga meestal voor het zomerfruit zoals: aardbeien, bessen en/of frambozen. Deze bevatten heel veel vitamines en mineralen en zijn uiteraard buiten seizoensgebonden ook super lekker.


(Deze komen van de Ekoplaza en kostten €2 per doosje.)

Daarnaast drink ik een kop verse muntthee of water.

Als tussendoortje eet ik vaak een appel o eet ik een biologisch Raketje van de ekoplaza! Deze ijsjes zijn stevig en zitten boordevol biologisch fruit! Een aanrader!


Mocht ik tussendoor nog dorst hebben dan drink ik aanmaak siroop van de biologische winkel met of zonder prik water. De afwisseling hiervan zorgt ervoor  dat ik wel genoeg blijf drinken en ook gezond. Aangezien ik niet zo heel erg dol ben op water is dit een prima oplossing.

Als diner maak ik een pasta met volkoren penne, verschillende soorten groente zoals tomaat, paprika, komkommer of waar ik dan ook zin in heb en als bijgerecht eet ik dan vaak noten. Paranoten en cashewnoten zijn mijn favoriet. Noten zijn heel gezond en zorgen ook voor een verminderd hongergevoel, zodat je minder gaat snaaien. 


Tegen het einde van de dag drink ik dan nog een glas lauwwarm water met citroensap om de boel te detoxen in de nacht! 

Hoe houden jullie je (hoofd) koel in de Zomer?! 

XOXO en bedankt voor het lezen ! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter