Pagina's

zaterdag 14 september 2013

Gezondheid kent geen tijd

Afgelopen week besloot ik eens goed voor mijzelf te zorgen. 

Aangezien ik al een tijdje heel erg moe ben en weer duidelijk over mijn grens ga, wilde ik ook eens de oorzaak aanpakken. 

Om een me-time weekje te maken deed ik het volgende:

-Sporten: Bodybalance (een combinatie tussen yoga,pilates en tai chi) (drie maanden lang dezelfde choreografie )
Ik merkte dat ik heel gespannen was en deze les was echt een ontlading. Ik heb wel eens gelezen dat je emotioneel kan worden van zo'n les, maar had dat nog nooit zelf ervaren. Nu dus wel en had daar wel bewondering voor dat ik dat ook kon. Daarna voelde ik mij heerlijk leeg. 

Vandaag was het een open dag bij mijn sportschool. Een mooie gelegenheid om samen met een vriendin dit te doen die graag lid wilt worden. We hebben cardio en kracht training gedaan en ook een les circuittraining en sh'bam en Zumba. Het idee in de laatste drie lessen is erg leuk. Je doet verschillende fitness oefeningen op top 40 muziek en elke les doe je maanden lang dezelfde choreografie. Maar omdat het op muziek is leef je er ook erg van op en heb je na afloop echt een koude douche nodig! ;-) Het zijn pittige lessen maar het plezier staat voorop en dat draag je gewoon een hele tijd met jezelf mee achteraf!!

-gezond eten:

Aangezien ik ook medicatie gebruik en de bijwerking daarvan verstopping is. Heb ik een subliem boek gekocht. Hetgeen ook omdat ik vermoeid ben en andere vage klachten heb. Het boek heet: Broodbuik- minder met tarwe en gluten, verlies overgewicht en word gezonder.... Dit boek is echt een eye-opener en de tips die erin staan zijn echt wetenschappelijk bewezen aangezien de patiënten van de schrijver van dit boek: cardioloog William Davis zijn tips hebben uitgevoerd en het resultaat is echt verbluffend!! Vage klachten verdwenen, mensen vielen af en zo kan ik nog wel een heleboel opnoemen. 




Ik heb deze week veel water gedronken. Als ik geen kraan in de buurt had, ging ik een restaurant binnen om mijn waterfles te vullen of ging ik langs de gratis openbare water tappunten in de stad. Deze kan je vinden via 'join the Pipe' een organisatie die van plastic buizen waterflessen maakt en promoot om tappunten in de stad aan te leggen met schoon drinkwater. Dopper is daar ook een voorbeeld van. Hetzelfde initiatief met een ietwat andere ontwerp van de waterfles. De dop kan je ook gebruiken als glas als je het halverwege eraf schroeft.

Zie hieronder een voorbeeld:



- goed en gezond eten:

Een goed ontbijt bestaande uit: glutenvrije muesli met banaan,perzik, raw chocolat en half volle yoghurt, 

Lunch: grof volkorenbrood met vegetarische tuinkruiden Paté en een kop kruidenthee,

Avondeten: ik woon nog thuis, dus wat de pot schaft maar geen snacks en vette hap. 

Tussendoor: een handjevol cashew nootjes of een banaan en heel veel kruidenthee en water.

Alleen gisteren kon ik mij niet beheersen en at ik een lekker verantwoord fair trade ijsje van Ben en Jerry's!

Daarnaast maakte ik in de pauzes van mijn werk extra wandelingetjes in het kleine beetje natuur dat Amsterdam Zuid heeft, ging ik iedere avond voor 22uur naar bed en gaf ik mijzelf meerdere beauty avondjes in de badkamer met de super lekkere spulletjes van THE Body Shop.



(Vegetarische lasagne bovenstaande foto)




Wat doen jullie in Me-time weken/dagen?! 

Heeft iemand nog een sublieme tip?!

Komen jullie mij volgen?!

Laat vooral een reactie achter !!

En tot slot nog even dit:



<3


1 opmerking:

  1. En, voelde je je inderdaad al fitter?
    Bodybalance is leuk! Alleen jammer dat je er (voor zover ik weet) lid van een sportschool van moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter