Pagina's

zondag 22 september 2013

Weekend Report

Vanaf dit weekend ga ik voortaan een weekend report doen. Een samenvatting van wat ik in een weekend beleefd heb. Dit weekend bestond voor mij uit vier dagen. Daar had ik gewoon behoefte aan! Het betrof in ieder geval een weekend vol turbulentie. Donderdag heb ik heerlijk met een vriendin door de straten van Amsterdam zuid gestruind en ben ik langs mijn favo kringloopwinkel 'Allerlei' gegaan en heb daar een hapjes schaal à la jaren 50/60 gevonden op een draaischijf. Ik heb al een exemplaar maar deze is dan toch even net ietsjes anders. Kijk zelf maar hieronder.


Vrijdag was een zwarte dag uit mijn leven! Toen heb ik mijn liefste rode kater Pluis van 18 jaar na een kort ziekbed in moeten laten slapen. :-( Het was niet anders maar mijn hart is gebroken.
Gelukkig heb ik vele mooie herinneringen aan hem en mooie foto's.


Zaterdag hebben we Pluis begraven in onze tuin. Beter kon niet. Hij ligt heel centraal, in het midden. Het was verschrikkelijk om hem daar in te moeten leggen. In een doos met zijn favoriete kleedjes en een dekentje....lekker warm. Ik heb tranen met tuiten gehuild boven het graf. Daarna hebben we het graf gedicht met zand en daarna de klei. En er een mooi graf van gemaakt met schelpen die we hadden meegebracht uit Bretagne en een aantal mooie bloemetjes en later nog een vogeltje op een standaard.
Prachtig.


Zaterdag middag ben ik met een vriendin wezen wandelen in het Amsterdamse Bos. Daar was ik al enige tijd niet geweest en het is altijd weer fijn om te weten dat natuur soms zo dicht bij huis is maar je dat soms toch vergeet.
Het was fijn om ons hoofd leeg te wandelen daardoor kon ik ook relativeren over alle moeilijke dingen. Het gaf een fijn gevoel. Onderweg kwamen we bramen struiken tegen en de bramen hebben we lekker geplukt en gegeten dat was echt Yum! Onderweg zagen we paddenstoelen, elfenbankjes, elzenpropjes, gevallen blaadjes en eikeltjes daarmee kwam het besef dat de herfst toch echt begonnen is. We aten en dronken wat bij Boerderij Meerzicht en wandelden weer terug richting de grote stad. Toch 2,4km heen en terug.



Vandaag was het een heerlijk dagje voor mijzelf. Lekker uitslapen, boeken lezen, de PS lezen en een overheerlijk ontbijt klaarmaken en opsmullen met banaan,soya yoghurt, raw vegan choco snackers en goijbessen :-) Superfoods I Lovin 'it!!


Ik kan terug kijken op een bewogen weekend! 

Hoe was jullie weekend?! 

X Maartje 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter