Pagina's

zondag 17 november 2013

Weekend Report.......

Dag lieve lezers,

Het is jullie vast al opgevallen dat ik de afgelopen periode niet steevast een weekend report schreef. Dit omdat ik vrij inspiratieloos was en niet de bijpassende onderwerpen kon vinden voor mijn blog. Al had ik best over De Nieuwe Yoga School in een weekend report kunnen schrijven.... Ik was zo enthousiast dat ik daar alleen al 1 hele blog aan weet!

Anyway ik ga het goedmaken met jullie. 
Vandaag schrijf ik weer een weekend report.

Vrijdag had ik weer een Me-Time dag. Deze dag is helemaal voor mij alleen. De activiteiten verschillen per keer, maar afgelopen vrijdag koos ik voor een hang/uitslaap/relax dag. Heerlijk! 

Ik luisterde naar verschillende meditaties, waarvan er een heleboel gratis te downloaden zijn in de App Store. Geef als zoek optie: meditatie of ontspanning en je hebt keuze genoeg.

Ik koos voor m'n eigen CD die ik onlangs kocht bij de Spirituele Boekhandel Wanuskewin in Amsterdam. 


Zoals je hierboven ziet leer je spanning herkennen en verminderen. er staan veelbelovende meditaties op zoals: reis door je lijf, massage voor je zintuigen, mentale training, dansen geeft energie en nog vele anderen. Elke meditatie heeft zijn eigen inbreng en is lekker veelzijdig. Ik kan jullie vertellen dat ik ze allemaal even prettig vind. De afwisseling daar hou ik wel van!!

Na de meditaties heb ik vooral mijn talloze stapel met boeken en tijdschriften weggelezen. Ik las het Yoga Magazine daar geniet ik altijd ontzettend van en kan er ontzettend veel uithalen om
Zelf toe te passen. Ook las ik een boek over hoogsensitiviteit. Dat was erg herkenbaar. De oefeningen zijn ook meditaties en je leert je kracht te gebruiken als iets positiefs in plaats van iets negatiefs. Verhelderend!

Na een heerlijk schoonheidsslaapje begon de zaterdag en stond ik op om richting de Bodybalance te gaan. Voor mensen die niet weten wat dit is, dit is een combinatie van Yoga/Pilates en Tai Chi. Je wordt er lenig/sterk en ontspannen van. Een perfecte combinatie om het weekend mee te beginnen. 

Daarna toog ik richting de stad. Ik kwam op de Dam een Russisch gezelschap tegen die een optreden gaven cq protest maar waar het over ging was mij niet duidelijk. Uiteindelijk kwam er ook nog
Even een brassband mee optreden. Het was een mooie combinatie. Vervolgens ging ik richting Osdorp om een vriendin te bezoeken. Dit deel van Amsterdam ken ik eigenlijk helemaal niet zo goed maar wat is het daar ruim!! Veel natuur!! Een heus stadspark waar zwanen en ganzen een mooi tafereel lieten zien. Ook ging ik nog even langs de Action waar ik Biologisch afbreekbare shampoo vond. Daar ga ik deze week een blog over schrijven. 

Daarna at ik bij de vriendin in kwestie met een prachtig uitzicht over Amsterdam, om vervolgens weer huiswaarts te keren. 

Vandaag had ik weer met een andere vriendin afgesproken. We gingen naar Zaandam!! Daar kocht ik een cadeautje voor een collega bij De Tuinen en at ik een heerlijke frozen yoghurt en dronk er een biologische yoghurt bananen/limoen/kokos shake. Pure verwennerij en geen nutteloze uitgaven.

Op de terugweg dronk ik nog een heerlijke smoothie van Innocent maar daar horen jullie binnenkort meer over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter