Pagina's

woensdag 20 augustus 2014

Kom uit je hoofd

Lieve lezers,

Fijn dat jullie mij zo trouw volgen. Vandaag ga ik jullie een aantal tips geven over hoe je 'uit je hoofd' kan blijven. 

In tijden van stress op welke manier dan ook is het goed om een strakke planning voor jezelf vast te leggen. Waarin je een vaste routine hebt van: inspanning (werk/rotklussen) en ontspanning (sociaal en leuke dingen)

Elke avond voordat je gaat slapen, maak je voor jezelf een nieuwe planning zodat je weet wat je de volgende dag te wachten staat. Dit kan je noteren in een opschrijfboek of in je telefoon. Wat voor jou het fijnst is. 

Ik ga jullie nu een paar tips geven die voor mij goed helpen om mijzelf in balans te houden en mij rust geven.

- alhoewel ik normaliter niet echt van de rages ben, is Loomen (punniken met plastic elastiekjes) nu echt een uitkomst. Aangezien je je hoofd bij het Loomen moet houden, ontspant het je gedachtes en is je hoofd na verloop van tijd leeg.


- gisteren besloot ik dat het tijd was om naar de bieb te gaan en mijzelf weer lid te maken. Het idee dat je boeken leent en weer terug moet brengen zorgt er automatisch voor dat je tijd voor jezelf maakt en (als het goed is ) ook leest. 

- collages maken over uiteenlopende onderwerpen of een vraag die je beantwoord wilt hebben. Uiteindelijk heb je dan een 'Mood Board' die ervoor zorgt dat je werkt aan je vraag. Zie het als een leerproces in je (spirituele) groei. 


- denk erover om een sport op te pakken. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. Ga bijvoorbeeld hardlopen, wandelen of doe aan Yoga. Op internet kan je gratis lessen vinden of koop een DVD met oefeningen zodat je lekker in je eigen huis kan werken aan jezelf. 


- doe eens gek en bedenk iets 'out of the box'..... Samen met een vriendinnetje en haar zoontje ging ik bijvoorbeeld naar de Geitenboerderij in het Amsterdamse Bos en speelde vrolijk mee toen we naar de daar aanwezige speeltuin gingen! 


- ga een stuk fietsen zonder doel. Wedden dat je de mooiste (nieuwe) plekjes tegenkomt?!


- Leg eens een Tarot kaartje. Intuïtief een kaartje trekken zal ervoor zorgen dat je aan het denken gezet wordt. We willen uit ons hoofd blijven maar op deze manier van denken kan je de onderliggende kern aanpakken.



- Zoek mooie citaten op internet. Wedden dat je daar vrolijk van wordt?! 


En soms kan het nog positief uitpakken ook! ;-) 

Bedankt voor het lezen. 
Mail je op de hoogte blijven van mijn blogs?! Druk dan onderaan de algemene pagina op volgen en je krijgt dan automatisch een update.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter