Pagina's

zondag 31 augustus 2014

MEET JIP

Lieve Lezers,

Jullie zullen wel denken... Waar gaat het heen met dit blog. Maar om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een kat te logeren. Dit is de eerste keer sinds mijn lieve kat vorig jaar september overleed wegens ouderdom, dat ik weer heel fysiek in aanmerking ben gekomen met een kat. 

Met de vraag of ik Jip (want zo heet hij) bij mij in huis wilde nemen voor een weekend, hoefde ik geen twee keer na te denken. Ik had zo een behoefte aan een kat om mij heen! Maar zelf een kat nemen is op dit moment niet haalbaar en vind ik tegenover een kat ook niet echt leuk omdat ik toch wel veel van huis ben.

Een logeer kat is dan wel een optie, al zijn hier misschien katten freaken die het weer zielig vinden dat hij uit z'n vertrouwde omgeving wordt weggehaald. Kan ik ook indenken! 

Maar MEET JIP:


Op de eerste dag moest hij natuurlijk wennen aan alle nieuwe geluiden en geuren en heeft ie z'n territorium even uitgezet. Hij ging met z'n poot de vloer vegen rond z'n etensbak en z'n WC. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed en inderdaad: hij markeert dan de plek van eten en van WC. Want onder z'n pootjes tussen de kussentjes zitten ook klieren die een geur afstaan......

Kat Jip is lekker eigenzinnig (eigenlijk net zoals Pluis mijn vorige kat ook was) op dag 1 had hij best wel even de tijd nodig om te wennen maar kwam ie wel ff op schoot zitten! Nadat ik even van huis was geweest was ik Jip kwijt! Oke.... Ze waren ergens aan het boren en Jip was erg ontdaan en geschrokken en had zich dus onder m'n kledingkast geperst om te schuilen..... 


Maar nadat het boren gestopt was ontpopte zich daar een heuse Jip die wel degelijk meer in huis had dan ik had gedacht..... Hij schijnt een kei te zijn in muizen te horen en te vangen.....



Alleen het vangen is nog niet voorgekomen. Mede dankzij mijn net gerenoveerde huis en de muizen niet door kieren en gaatjes kunnen komen (behalve als de balkondeur openstaat, maar Jip mag niet op m'n balkon zonder toezicht) omdat de bouwvakkers alle gaatjes hebben dichtgekid. 

Op zich dus wel een opluchting voor mij. Maar Jip moet vermaakt worden. Ik zie aan z'n blik dat hij wel interesse heeft in uitdaging dus besloot ik met het koord van m'n duster met hem te spelen. Hij ontpopte zich als een echte muizenvanger en sloop op z'n doel af om dan eerst met een soort bokkesprongen om z'n prooi heen te jumpen en dan vervolgens aan te vallen door het in de bek te nemen en ervandoor te gaan! 

Daarnaast schijnt Jip thuis slecht te drinken..... Pluis had dit ook. Uit z'n waterbak drinken wat net uit de kraan kwam was er dan ook echt niet bij. Maar water uit een glas of bakje wat er al een tijdje stond was het toppunt. En dus kende ik dit kattentrekje al en voerde ik dit ook in bij Jip. En jahoor even later hoorde ik slobberdeslobber..... 

Jip is ook super aanhankelijk!
Als hij merkt dat ik even niks te doen heb komt ie even kopjes geven en kijkt mij dan met zo'n blik aan van: kommaardooooooor, ik wil geaaid worden, begrijp dat dan! Vet lief! Om vervolgens weer voldaan te vertrekken om z'n eigen ding te gaan doen! 

Maar ook in de ochtend of avond wanneer ik nog of al in bed lig en Jip vindt dat hij geaaid moet worden.....


Pootjes op de rand van het bed en kop omhoog of hij komt gewoon even naast mij zitten IN bed! 


Oke, en dit is voor mij dus de ultieme test: trek ik het als Jip weer naar z'n eigen huis is?! Of krijg ik zoveel heimwee naar een kat dat er over een tijdje een eigen exemplaar rondloopt?? Word vervolgd..... ;-) 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter