Pagina's

maandag 8 september 2014

Healthy?

Lieve Lezers,

Afgelopen week was een pittige week voor mij. Ik zat opeens met een heleboel vragen waar ik geen antwoord op wist. Want uit het niets was daar weer een paniek aanval. ( zweten,trillen,concentratie problemen, hartkloppingen, vergeetachtig) en nu schrijf ik daar heel luchtig over omdat ik achteraf gezien dus wel weet dat ik de afgelopen periode veels teveel achter mezelf heb aangerend. Anyway ik moest afgelopen weekend dus weer even grandioos aan mezelf werken. 

Tips om mezelf weer op de rit te krijgen:

- gevarieerd en gezond eten

- afleiding zoeken

- prikkels uit de weg gaan

- slapen

- veel (water) drinken

- ontspannings oefeningen doen

- Uitzoeken wat voor sport ik tzt weer zal oppakken

Nadat ik dit lijstje had gemaakt begon mijn ' Healthy Weekend'

Enkele voorbeelden:

Gisteren kookte ik een volledig veganistische maaltijd met spelt pasta, gegrilde paprika en aubergine, bolognese saus met wilmersburgerkaas, ui, knoflook en tomaten puree en rode peper. 


Zaterdag at ik heel veel tomaten en komkommers met een dressing van yoghurt, tomatenpuree, knoflook, sambal, olie en kappertjes en als topping gepeld hennepzaad.


Deze afbeelding deed mij beseffen dat je nooit te oud bent voor Yoga. Een teken dus dat ik weer op zoek zal gaan naar een Yoga school hier in de buurt. 


Ik ook nog eens heerlijke pompoen linzensoep maakte met uiteraard hennepzaad. 


Ik deze quote op de startpagina van mijn telefoon heb staan en dit steeds even lees ter herinnering.


- Ik daarnaast een nieuwe stapel boeken heb gehaald bij de bibliotheek. ( daar later meer over)

- Ik elke dag de Zonnegroet doe in de ochtend en in de avond. 

- ik water met citroen, en veel thee drink en de cafeïne houdende producten maar weer even laat staan.

- Ik veel geslapen heb.

- Ik mezelf veel  thuis heb gehouden maar toch ook nog heb gefietst en wat kleine leuke dingen heb gedaan voor de afleiding.

En ik voel mij nu redelijk. Kijken of ik de komende dagen de prikkels weer gereduceerd kan opbouwen.

Thanx voor het lezen! 







1 opmerking:

  1. Anoniem09:05

    Vooral structuur houden werkt voor mij altijd het beste. Misschien kun je eens een weekschema (dagplanning) proberen. Ga ook op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden op. Zorg ook voor afleiding en doe wat je leuk vind. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter