Pagina's

maandag 15 september 2014

Meditatie wandeling Koeienweide

Lieve Lezers,

Vanmorgen vroeg toen de meeste mensen nog heerlijk in hun bedjes lagen en het buiten, op een paar hardlopers na, stil in de stad was, fietste ik naar het Vondelpark. Francis gaf mij daar namelijk de mogelijkheid om weer geheel in stijl: 'op blote voeten' te wandelen op de Koeienweide.... (Dit stukje Vondelpark is beschermd gebied en alleen toegankelijk met hen die de sleutel hebben) 

Zoals je weet heb ik hier eerder een blog over geschreven en waren we op de grens van lente en zomer. 
En nu zitten we alweer halverwege September.

De Koeienweide verrast je elke keer weer. De vorige keer waren er heel veel idyllische plekjes in verband met hoog groeiend riet. Dit keer was het riet gesnoeid en het gras gemaaid en was het vooral kaal maar niet minder mooi.

Ik wandelde het eerste gedeelte op blote voeten maar aangezien er veel naaktslakken op mijn pad kwamen en ik daar panisch voor ben, was ik blij dat ik mijn rode slippertjes mee had genomen. Hetgeen ervoor zorgde dat de zijkanten van mijn voeten gestreeld en gekieteld werden door het natte gras en stevige riet. 

Mijn neus werd ook geprikkeld en ik kon (aangezien ik in meditatieve status was) opeens weer geuren ruiken die de natuur met zich mee brengt.

Mijn oren genoten van het tsjilpen van de gaaien, het kwaken van de kikkers, en et ruizen van de wind.

Ik had mij voorgenomen vandaag vooral te genieten van de natuur met mijn ogen en ZONDER CAMERA.... Maar dit is niet gelukt. Het najaar brengt natuurlijk weer ander moois met zich mee en dit moest ik toch weer op de gevoelige plaat vastleggen.

Hieronder een impressie. En laat het even op je inwerken ik ben benieuwd of de foto's iets met je doen of dat je er iets in ziet! 

Laat dat weten in een reactie onder deze blog! 

Geniet!
























Hebben jullie genoten ? En wil je zelf eens ervaren hoe het is om van de natuur  én je lichaam te genieten ?! Pin dan 28 September 9.30 in je agenda en laat hieronder weten of je erbij bent! 

<3


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter