Pagina's

woensdag 26 november 2014

Happy Hunter #1

Lieve Lezers,

Vandaag ga ik met jullie mijn grootste verslaving delen en dat is 'Hunten'. Ik weet op welke dagen het grofvuil in welke wijk word opgehaald en zorg dan dat ik met mijn grote boodschappentas, touw, fiets met fietskrat en bagagedrager met elastieken de wijk in ga om te scoren.

Afgelopen week had ik echt geluk. Er was namelijk op verschillende dagen een flinke huisraad op straat gezet! 
Ik ben dol op spullen uit de Retro periode en scoorde dan ook een retro Brabantia weegschaal en opbergbus. 


Trots als ik was besloot ik nog verder te graven in de berg met spullen en vuilniszakken open te maken via het touwtje. Het merendeel stond ook los naast de zak omdat het grofweg te groot was om in de zak te passen.

Ik had een vriendin meegenomen en die begrijpt het plezier van Hunten ook. We hadden daarom een flinke gezamenlijke buit en die heb ik uiteraard ook weer vastgelegd.
We vonden onder andere een retro koelbox, 3 wandelstokken met schildjes, een houten schoenpoetsborstel, kaarsjes voor in de kerstboom, een mooie groene ketting, clip oorbellen, een doosje boldoot, ophangpunten voor posters met een leuk retro papiertje eromheen, een vergrootglas voor dia's en zoals jullie op de foto kunnen zien was dat nog niet alles.


Hoewel ik dol ben op producten uit de jaren 20,30,40,50,60,70 misstaat het ook niet om 'iets' bruikbaars uit anno 2014 tegen te komen. 
Ik vond twee compleet nieuwe vazen en een hele berg met gezelschapsspelen. Ik sta ervan versteld wat mensen weggooien en dit heeft mijn kijk op producten flink veranderd. De vazen had ik echt nodig. Normaal gesproken zou ik die ook even nieuw hebben gekocht in een daarvoor bestemde winkel. Maar nu wetende dat het gewoon: 'voor het oprapen' ligt denk ik wel even twee keer langer na. 



Bovendien geeft het heel veel energie en blijdschap als je een parel op straat vindt.  
Ik ben niet meer te stoppen. Elke minuut vrije tijd die ik heb ga ik hunten. Al
Zit ik in de tram, op de fiets, wandel ik met mijn werk of loop ik zelf een rondje..... Buit is buit en daar moet ik snel bij zijn voordat de 'busjesmannen' uit Bulgarije of andere enthousiaste hunters mij voor zijn. 

Soms is er wel eens een parel bij die ik grofweg niet mee kan nemen of niet kan plaatsen in mijn huis of niet bij mijn smaak vind passen. Dan maak ik er een foto van en zet de foto met het tijdstip, de straat en het huisnummer op Facebook in de groep: 'TOFvuil' zodat andere 'Happy Hunters' kunnen scoren. 

Hebben jullie wel eens een parel van de straat gehaald?! Ik ben benieuwd! Laat een berichtje achter in de reacties! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter