Pagina's

zaterdag 10 januari 2015

Pocket Energy zonder #Stigma

Lieve Lezers,

Zoals jullie weten is mijn angststoornis/depressie een onderdeel van m'n leven geworden sinds Mei 2012. Ik heb sindsdien een reeks aantal goede en een reeks minder goede therapieën gehad en ben inmiddels mijn eigen ervaringsdeskundige.
Ik weet wat ik wel en wat ik niet moet doen maar soms blijf ik in een denderende TGV (zoals mijn psycholoog dat noemt) zitten en stop ik net voor of net na mijn fysieke grens. 

Er zijn genoeg studies die bewezen hebben hoe je je balans kan vinden. Maar de uitvinder van de App PocketEnergy (nu nog twee weken gratis te downloaden in de App Store) heeft het anno 2014/2015 wel voor elkaar gekregen om een app (zonder stigma) te ontwikkelen die je leert kijken naar je dagindeling en je daarbij helpt als je te maken hebt met oa Burn-out of andere klachten. 

Lees het volgende stuk:


Ik ben er sinds een paar dagen mee begonnen en hoewel het even wennen is dat je constant in de gaten wordt gehouden door je persoonlijke coach geeft het ook de structuur die je nodig hebt. (Want immers als je naar een psycholoog gaat zoals ik, krijg je ook te horen van: 'check een aantal keer per dag hoe je je werkelijk voelt. Trek je even terug om dit te kunnen constateren'.) Je virtuele coach registreert alle benodigde gegevens om je uiteindelijk een totaalbeeld te geven van hoe je er daadwerkelijk voor staat. Tussentijdse evaluaties zorgen ervoor dat je tips krijgt om je leven op dat moment te beteren.
Deze laagdrempelige manier is een prima hulpmiddel als vervolgtraject binnen je psychologische behandeling. 

Deze App is tot nu toe alleen beschikbaar voor Apple en is nog twee weken gratis te downloaden in de App Store. Daarna zal hij €3,59 gaan kosten.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die na het lezen van deze blog, deze app zullen downloaden en wat de ervaringen daarmee zijn. Laten jullie een reactie achter? 

X Liefs! Maartje 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter