Pagina's

zondag 25 januari 2015

#Unboxing Goodiebags MINT Fair / MODE Fabriek

Beste Allemaal,

Vandaag was ik samen met Joyce uitgenodigd op de MINT Fair (Ecofashion) en de MODE fabriek  om de nieuwe collectie van komend seizoen en/of het seizoen daarna te komen bekijken. 

De MINT Fair was georganiseerd door Marieke Eyskoot, bekend van haar boek: 'Talking Dress' over eerlijke kleding en meer op dat gebied. 
 
Bij de FAIR aangekomen kregen we een lege goodiebag van: 'O My Bag', een plattegrond en een audiosysteem. Het audiosysteem ging ons vertellen langs welke merken we konden lopen en wat de merken inhielden. Ook konden we daar onze goodies ophalen. 

Na deze Tour mochten we de MODE Fabriek op. Dat is hetzelfde verhaal maar dan nauwelijks ecofashionable en zonder audio....

Dus na een heleboel leuke merken te hebben gescand/ gefotografeerd, netwerk gesprekken te hebben gehouden en het ophalen van onze goodies konden we moe maar voldaan naar huis......

Wil je weten wat de inhoud van de goodiebags was? Kijk dan gauw verder...

- Deze mooie tas van 'O My Bag' vervaardigd uit biokatoen was de basis voor nog meer leuke goodies. Hij is lekker stevig, verantwoord, mooi vormgegeven en vooral heel erg leuk en handig. Ik had hem al eens eerder voorbij zien komen elders en nu heb ik hem gewoon zelf! Hoe Happy! Dit is de ene kant.


En dit is de andere kant. 


- een envelop en een kaartje van Huliya. Met heerlijke dropjes uit Groningen. Lees het kaartje maar goed. Bedenk wat het zou kunnen zijn. (Maybe ben je al op de hoogte van het concept) maar hou vooral mijn blog in de gaten want binnenkort komt er een review! 


- Menig man/vrouw zal dit merk kennen. Vooral vanwege de fashionable spijkerbroeken voor bazen en stoere chickies. Heel ecofashionable. Dit pakketje bestond uit een super mooi ecologisch shirt en het lookbook van de nieuwe collectie. Showen zal ik zeker doen! 


- Is het een ketting? Is het een armband? Ja wat is het? Het goede antwoord is dat je het voor beide doeleinden kan gebruiken met bijpassend tasje en het is beide wederom handgemaakt van natuurlijke materialen door de indianen! Deze zal ik zeker gaan dragen! 


- Imagine, een armband van koper van de bedenkers van: 'Femme Du Sud' Leuke goodie! Helemaal mijn ding en kleur! Die kleur is helemaal hip and happening maar het maakt je kleding af! Belangrijk detail en zeker gewenst! Leuk verpakt ook! 




- GF Fashion een stand op de MODE fabriek maar wel ecofashionable als 1 van de weinigen. Je hebt een collectie kleren, daar zit het hangertje bij ter decoratie, je zoekt er een kettinkje bij uit, even bevestigen en je hebt er een sieraad  bij dat past bij je kleding. 

Let op de details :-) ik vind hem
Fantastisch! 



- waar denk je aan bij kniekousen en kleur? Het is bestemd voor dames. Niks is minder waar. Deze leuke kniekousen of lange sokken zijn voor heren. Elke keer komt er een andere designer een paar ontwerpen. Zo wordt er gewerkt aan een exclusieve collectie. Superhip dus! En niet alleen voor mannen......want ik vind ze nu al geweldig! En ze zitten als gegoten!  later meer! 


- IPhone hoesjes vervaardigd uit natuurrubber hoe cool is dat? Heel cool :D 


- MyOMy een collectie die onder andere 'The Paper Bag' in z'n collectie heeft! Een papieren zak maar dan vervaardigd uit leer...  ( van huppelende vrolijke beesten die een natuurlijke dood stierven ivm
Ouderdom). Wij kregen de mini versie :-) is ie niet schattig? 


- een handgeweven clutch uit India van MaiQ! Super fairtrade! Zoals jullie wel weten ben ik heel erg fan van deze print! De clutch ga ik zeker gebruiken ben er heel blij mee! 


- een heerlijk ruikend kaarsje van bijenwas zit er in dit mooie tasje..... Ik wilde hem nog niet uit de verpakking halen want zelfs om het kaarsje heen zit een geweldig papiertje met net zo'n geweldig printje als dat je op de verpakking kan zien. Moment suprême zal ik een blogje eraan wagen! 


- Oat Meal, Oat Shoes..... Oat Shoes? Jazeker! Als je deze schoenen zat bent recycle je ze gewoon door ze in de grond te stoppen. Er zal dan een echte 'OAT' voor terug groeien! Wij kregen enkel de zaadjes, maar het concept is zeer doordacht en duurzaam! Ik ben fan! 

- Granny's Finest, Een heerlijke hoofdband gebreid door oma..... Binnenkort zal ik haar een kaartje sturen om te bedanken. Zij zal dus weten wie haar product gebruikt en ik weet wie mijn hoofdband gebreid heeft. Oud & Jong met elkaar in contact brengen, ouderen komen uit hun sociaal isolement. Hoe mooi is dat! Ik kreeg er tranen van in m'n ogen. M'n hoofdband, grijs van kleur super warm omdat de wol van alpaca is en binnenkort ga ik hem showen! 


- Pääia! Leuk merk. De uit bamboe vervaardigde kledingstukken worden onder de zeefdruk gelegd en bedrukt met een mooie afbeelding. Dit T-shirt zal zeker veel gedragen gaan worden! Wat is ie tof! 


- stoffen, biologisch katoenen tassen, je kan er niet genoeg van hebben. 'Indie Brands' is de moeder van heel veel 'ecofashion' kindjes onder zich. Allemaal te koop in 1 winkel! Fijn! 


- en waar kennen we Aaiko ook al weer van? Dit is tevens een mooie stoffen tas met een leuke zwart/wit print met vogels erop! Hoe leuk is dat? 


Dit zijn alle artikelen uit de goodiebags. Er zal van een aantal merken een uitgebreid review binnenkort online komen.

Wat vinden jullie van de inhoud van de goodiebags? Naar welke merken ben je benieuwd?! Laat een reactie achter! 

Vindt je mijn blog leuk om te blijven volgen? Druk dan onder deze pagina op 'Volgen' bedankt! Xx























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter