Pagina's

woensdag 4 maart 2015

Leven met HMS

Hoi hoi daar ben ik weer! Ik neem jullie mee naar afgelopen week een week in foto's. Want tussen het leuke nieuws door gebeurde er ook iets waar ik minder blij mee was.....

Kijk gauw mee!!

Na een ochtendje werken wilde ik nog even de stad in. Ik wilde EOS Lipbalm halen bij de Urban Outfitters maar helaas degene (MINT) die ik zocht hadden ze helaas niet. Het regende dus ik besloot weer naar huis te gaan. Toen ik eenmaal op de Dam was, waar m'n fiets stond, maakte ik 'm los en wilde wegrijden. Opeens schreeuwde ik het uit en lag ik op de grond. Ik voelde direct dat het niet goed zat. Mijn knieschijf was weer uit de kom geschoten! Negen van de tien keer gaat het goed en kan ik gewoon opstaan en weer verder gaan (ik heb het hypermobiliteitssyndroom en in het verleden heeft mijn knieschijf er 15x naast gezeten). Dit keer had ik een ambulance nodig om mij naar het VUMC te brengen want ik voelde dat ik niet meer op mijn been kon staan. Mijn fiets namen ze voor mij mee in de ambu. Wat een service!


Eenmaal in het ziekenhuis en een hoop tijd en röntgen foto's later bleek er niks gebroken maar wel een dik ei op m'n knie te zitten. Waarschijnlijk bandenletsel maar te gezwollen om te beoordelen. Drukverbandje en een paar krukken en ik mocht naar huis.


In het weekend kwamen veel vriendinnen langs en m'n ouders met beterschaps cadeautjes, DVDtjes of hulp voor het huishouden en/of het helpen met koken. 
Het lukte niet om op m'n voet te staan ik had teveel pijn. 

Ik besefte dat ik wel eens een tijd niet kon doen wat ik zo graag doe en dat is alles behalve thuis zitten. Aangezien dit geestelijk mezelf ook op de been houdt besloot ik Cordaan thuiszorgwinkel te bellen om een rolstoel te huren. Op maandag kwamen ze deze brengen en smiddags kwam een oud collega langs. We hebben meteen een frisse neus gehaald en wat gedronken bij de Bagels
& Beans! De zon scheen dus het kon niet beter. 
Daarna kon ik weer voor mezelf zorgen want de rolstoel gebruik ik ook in huis! 




Dinsdag had ik wel weer veel pijn. Teveel gevraagd van mezelf op maandag?! Zou best kunnen.
Dus dagje op bed gebleven en veel gelezen en geslapen.

Vandaag (woensdag) terug naar de polikliniek. 

Na een beoordeling bleek ik wel heel erg flexibel te zijn in m'n knieën ( de dokter vergeleek de ene knie met de ander) de linkerknie waar ik nu weer doorheen ben gezakt bleek nog niet voldoende geslonken te zijn om te kunnen beoordelen hoe nu verder. Aangezien het niet lukte om te strekken en dit wel belangrijk is om je spieren, banden en pezen lang te houden kreeg ik een Been Spalk.


Deze spalk moet ik altijd aan gedurende twee weken. M'n knie kan en mag niet buigen. Zo krijgt hij rust en zo kunnen ze over twee weken beter beoordelen. Behalve dat het een onhandig geval is, geeft ie wel stabiliteit. Ik mag zoetjes aan weer wat bewegen met krukken dus dat is ook weer een goed vooruitzicht. Gelukkig mag ik m'n been wel wassen dus dan mag de spalk even af en als ik effe genoeg heb van de spalk mag ik 'm af doen als ik op de bank zit zolang m'n been maar recht blijft. 

Tips gezocht:

- Mocht er iemand een tip hebben of een wijde broek over hebben die ook lekker hippie is, breng 'm langs. Ik moet het nu doen met m'n huisbroeken. M'n skinny's moet ik voorlopig in de kast laten liggen.....

- weet je nog een leuke activiteit voor mij om te doen of zou je graag een specifiek (voor mij nu haalbaar) artikel willen hebben, laat het onder het bericht achter in de comments! 

- wil je samenwerken, altijd mogelijk! Stuur dan ook even een bericht aan maart_olie@hotmail.com 

- Andere vragen, verzoeken of het sturen van cadeautjes ;-) stuur mij een email en ik stuur je m'n adres terug! 

Vergeet mij niet te volgen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter