Pagina's

vrijdag 23 mei 2014

Fiets naar je werk

Lieve lezers,

Gisteren was het 'Fiets naar je werk' dag. 
Deze actie was een actie van Nuon om te stimuleren om mensen op de fiets te krijgen.


Buiten dat het voor mensen natuurlijk heel gezond is om te fietsen, is het natuurlijk ook heel goed voor het milieu. De uitlaatgassen verminderen, er zijn minder files dus de stad word schoner en mooier.

Ik fiets sowieso altijd naar mijn werk aangezien ik dan even een moment heb voor mijzelf, buiten ben en dus vitamine D binnen krijg, beweging heb dus er serotonine word aangemaakt en even kan overschakelen tussen privé en werk. 

Uiteraard zitten er nog meer voordelen aan fietsen; je kan je eigen route bepalen, je raast niet zomaar voorbij waardoor je veel meer ziet wat je waarschijnlijk als je in de auto had gezeten niet zou zien. Daardoor ontdek je weer nieuwe plekken om wellicht op een later tijdstip iets langer bij stil te staan of naartoe te gaan.

En zo zullen er nog meer voordelen zijn! 

Ik geniet tijdens het fietsen vooral van het hier & nu moment. Heel mindfull. 

Probeer het ook eens! 

Wordt je bewust van dat feit!

En lees vooral ook onderstaande citaten even door die ik deze week op het pad ben gekomen. En kijk wat het met e doet.





Ik hoop dat jullie na dit lezen van dit blog vaker de auto laten staan! Ontdek de voordelen van fietsen! 

XOXO 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter