Pagina's

vrijdag 31 oktober 2014

Domweg gelukkig door de VeganChallenge

Lieve Lezers,

In Juni vertelde ik jullie dat ik naar het Viva Las Vegas Foodfestival was geweest om mee te helpen als vrijwilliger en dit heeft mij wel aan het denken gezet. Ik wilde eigenlijk een permanente switch maken om helemaal vegan te worden. Dit is vooralsnog niet gelukt maar niet getreurd ik ben er trots op met wat ik voor elkaar heb gekregen.

Sindsdien ben ik mij nog verder gaan verdiepen in waar kleding/producten en eten en drinken vandaan komt.

Ik had bijvoorbeeld nieuwe schoenen nodig voor de winter en wilde perse niet bijdragen aan een nieuw exemplaar van de Vegan Dr Martens dus ben ik naar 'De Ruilhoek' gegaan en zag ik daar een paar knalroze exemplaren voor €40. Koopje  (nieuw €150) en zo blij als een kind!

Ook had ik een enorme suikerverslaving. Het punt zegt het al 'Verslaving' 1 snoepje en ik eet de hele zak leeg. Uit een onderzoek dat ik op Wikipedia vond weet ik nu dat je dan een magnesium tekort hebt. Ik ben daarom gestart met het slikken van extra magnesium pillen van Solgar dat wederom suikervrij en geschikt is voor veganisten. Naast die voordelen zitten hier nog meer foute stoffen niet in. 


Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat mensen niet genoeg vitamine D bij zich dragen en de dosis ook noet voldoende uit voeding kunnen halen. Oververmoeidheid en een psychische klacht liggen op deze manier gevaarlijk op de loer. Solgar heeft daarom ook vitamine D3 wat er weer voor zorgt dat dit ook word aangevuld en met een sinaasappelsmaakje prima te doen. 


Ook had ik geregeld last van blaasontstekingen en de dokter adviseerde keer op keer een smerige antibiotica kuur wederom vol met chemische toevoegingen. Ik weet dat cranberry's de blaas ondersteunen en de blaasontsteking de kop indrukken. Als ondersteuning daarom ook de Cranberry tabletten van Solgar.


En ik weet wat jullie of de Health freaks nu denken....... En ja het antwoord is dat dit een aanvulling is op een gezonde voeding. Ik kreeg van melkproducten altijd al verschrikkelijke uitslag en een opgeblazen gevoel. Nu ben ik volledig lactose vrij :-) Provamel helpt mij enorm met z'n overheerlijke toetjes :D 
De klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. 

Ik ben mij ook heel bewust geworden van voeding en wilde daarom ook graag meedoen met de 'VeganChallenge' een maand lang veganistisch eten/leven. Vol enthousiastme meldde ik mij aan op een in Juni met zonovergoten dag. Maar nu het Herfst is merkte ik dat ik geen energie had voor deze lifestyle en ik besloot het te accepteren. En nu vandaag het einde van de 'VeganChallenge'maand kijk ik tevreden terug want: ik eet geen suiker meer maar ben in de plaats daarvoor suikervrije havermoutkoekjes en bergen met fruit gaan eten, ook testte ik fruit waarvan ik eerst het bestaan niet eens af wist, heb ik de afgelopen anderhalve week als een veganist geleefd en ben ik daarbij ook nog een deel van m'n buikvet kwijtgeraakt, spring ik op de fiets bij behoefte aan suiker en fiets ik een heerlijk stuk door Amsterdam en ontdek ik nieuwe plekken en scoor ik schatten die ik van de vuilniswagen red. Concludeer ik dat ik vier vliegen in 1 klap heb gescoord: sportiviteit, blij gevoel, gratis meuk 



en vitamine D zonder suiker ;-) En kook ik dus opeens ook heel gezond voor mezelf. 

Quinoa met tomaatjes van eigen teelt 


Provamel met havermout en druiven:


En zo kan je eindeloos variëren. Ben je inspiratieloos en wil je toch meer weten over een Vega(n) leven. Bestel dan het boek: De VegaRevolutie van Lisa Steltenpool 



voor een stap in de goede richting. Of kom morgen langs op het Vegfest van 10.00-18.00u ( http://www.vegfest.nl) in de Maarten Lutherkerk in Amsterdam om een exemplaar te kunnen bemachtigen en meer te weten te komen over deze leefgewoonte!! 

Ik ben energieker en vrolijker dan ooit te voren! 



Conclusie: Domweg gelukkig door de VeganChallenge :-) 

Druk op de hoofdpagina van mijn blog op Volgen om mijn updates in de gaten te houden. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter