Pagina's

maandag 27 oktober 2014

Herfst Detox

Lieve lezers,

De afgelopen tijd merk ik dat ik wel wat extra vitamines kan gebruiken. Mijn weerstand is laag, mijn eetlust minder, slaapgebrek en soms ook lusteloosheid. Dus ben ik op een zoektocht (gegaan) naar wat mij zou kunnen helpen deze periode door te kunnen komen.

Ik heb eerst naar mijn eet patroon gekeken want ik hou nogal van lekkere dingen (wie niet ;-)) en heb geconcludeerd dat ik daar wel 1 en ander moest schrappen.

Nu eet ik als gezonde tussendoortjes bijvoorbeeld: kokos, dadels, noten, olijven of vijgen. ( uit de Bites we love box ...later meer)

Daarnaast probeer ik in de ochtend altijd iets gezonds te eten/drinken. Alhoewel ik daar best moeite mee heb. Dus nu drink ik een glas pure citroensap met gekookt water en eet ik een banaan.


Rond de lunch drink ik thee / water of cranberry sap en eet ik een salade met smoothie of als er niks anders voor handen is, de broodjes op m'n werk. 

Met het avondeten probeer ik wel goed en gezond te koken. Mijn tomaten plant bloeit nog steeds en daar pluk ik letterlijk de vruchten van.
Ik ben dol op quinoa en stop er dan verschillende soorten groentes in. Een voorbeeld hiervan is: zeekraal en tomaatjes en biologische citroen olie..... De combinatie sprak mij in eerste instantie niet echt aan maar het smaakte prima! 


Daarnaast zorg ik dat ik op doordeweekse avond zo min mogelijk activiteiten buitens huis plan. Zodat ik met een pot heerlijke verse kamillethee op de bank kan ploffen. Dit laatste helpt ook om jezelf tot rust te brengen in stress periodes. 

Ook slik ik als extra vitamines en mineralen van Solgar (later meer) om net dat beetje extra toe te voegen en mij helpt met ondersteunen in deze periode. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter