Pagina's

zondag 19 oktober 2014

TCS Amsterdam Marathon

Lieve Lezers,

Wat een heerlijke dag was het vandaag he. Hebben jullie ook zo genoten van de Herfst? Ik was al om 9.30 buiten want de Amsterdam Marathon zou door mijn straat komen en aangezien ik het voorheen (toen ik nog thuis woonde) altijd op TV keek, was het nu de primeur om het live te kunnen zien. 

Café Kiebêrt ( overigens een hotspot in mijn straat) was voor de Marathon al eerder open gegaan en daardoor kon ik onder het genot van een latte en een stuk biologische appeltaart op eerste rang aanmoedigen. 



En hoewel ik grote fan ben van uitslapen had ik dit toch echt niet willen missen. 

Zie hier, iets voordat de kopgroep langs kwam, een vrijwel geheel lege straat. Autoloze zondag, ja daar leek het wel een beetje op. En dan dat heerlijke weer erbij.... En het sfeertje ..... 


En daarna kwam dus de kopgroep. Geheel bestaand uit Kenianen. Super atletisch en wat kunnen die rennen en dat 42km lang..... Waardering! 


Daarna kwamen de (amateurs) mensen die ook de 42km maar ook de 8km liepen....
15.000 mensen door je straat is dan wel weer even wat anders. 


Om dan vervolgens zelf weer verder te genieten van die taart en die koffie wetende dat de koplopers even in 2u tijd hun benen uit hun lijf rennen om hun persoonlijk record neer te kunnen zetten.
En dus nummer 6 als eerste binnen te zien komen als terechte winnaar.



En wetende dat er daarna ook een vrouw was die ook 42km had gelopen en als eerste vrouw de streep over kwam rennen.


Ik ben terecht trots op deze mensen die deze sport weer even op nummer 1 zetten in onze stad. Ik ben wederom trots op iedereen die hieraan heeft meegewerkt en alle supporters om hier weer een top event neer te zetten. Die saamhorigheid die er vandaag was..... Het was kicken. 

Drie woorden: buiten-sporten-genieten :-)

Wie van jullie heeft er ook langs de zijlijn gestaan om te supporten? Of heb je misschien zelf gelopen? 

Zijn hier ook mensen die wegens instabiele knieën balen dat ze niet mee kunnen doen of heb je het inmiddels geaccepteerd ? 



Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen.

Vergeet je niet om je te abonneren op mijn kanalen? 

Twitter: Moow23
Facebook: De Groene Wereldverbeteraar
Instagram: degroenewereldverbeteraar 
Google+: Maartje de groene wereldverbeteraar 
YouTube: Maartje de groene wereldverbeteraar 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter