Pagina's

maandag 23 juni 2014

EkoTown 2014

Afgelopen weekend was ik uitgenodigd op EkoTown het biologische festival in het Amsterdamse Bos. 



Het festival was opgebouwd met rest afval van de Ekoplaza. Zo was de ingang afgebakend met pallats en de Ekotown letters waren van kunstgras. De toegang was niet goed gestructureerd. Er stonden wat medewerkers in een groepje bij elkaar met scan apparaten om je toegang te scannen en om je een bandje te geven. Later bleek dat ik via de pers ingang had gemoeten maar dat was niet aangegeven in de mail. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk alsnog een pers bandje en was ik goed zichtbaar voor leveranciers.

Ik kwam op het festival een aantal bekenden (Ecover, Yogi Tea o.a.) tegen. 



Deze merken hebben een streepje voor. Uiteraard waren er ook merken die ik helemaal nog niet kende (Icelandic, ZOZEN), leuk want deze merken kun je binnenkort uitgebreid op mijn blog verwachten. 

Ook waren er merken die ik wel ken maar niet goed genoeg. Over een aantal zal ik binnenkort ook een review online zetten.

Uiteraard waren er ook verschillende plekken waar voor de inwendige mens gezorgd werd. Onder andere dit heerlijke Aziatische gerecht met zalm! 


En werd er ook aan de kinderen gedacht.

De activiteiten die er voor hen waren, waren onder andere: papier maken van olifanten poep, schminken met vegan schmink, hoepels maken etc...



Er werden ook een aantal lezingen verzorgd. Ik koos voor de Lezing van Johan Noorloos. Voor degenen die hem niet kennen. Hij is een Yoga Guru uit Amsterdam waar hij: 'De Nieuwe Yogaschool' heeft opgestart. Een heerlijke plek in het midden van de Jordaan.

Hij vertelde het één en ander over het tot stand komen van z'n laatste boek: 'Het Inzicht'. 

Daar kwamen twee belangrijke kernpunten naar voren die van belang zijn  in het leven.

- Niets blijft zoals het is.

- Waarnemen zonder afkeer en zonder   hechting.

Ook gaf hij een Yoga Les. Of eigenlijk een inspannende meditatie les. Het is immers zo dat Yoga 1 grote meditatie is. De echte Yoga begint pas als je van de mat afstapt. Aldus Johan.



Ook werden we verrast met een aantal ongekende talenten die voor een muzikaal sfeertje zorgde.


En was al het afval biologisch afbreekbaar. En moest het gescheiden worden aangeboden.


Tot slot nog even wat minpunten:

- een activiteit voor kinderen was beestjes aaien. De beestjes: een kalfje en een aantal biggen lagen gedurende de hele dag in de volle zon en er was geen direct water in de buurt.

- Een aantal producten waarvan werd beweerd dat het 100% suikervrij was, worden gemaakt met Palmsuiker. 

- het ingezette personeel op Ekotown bestond uit personeel dat nauwelijks was ingewerkt. Vragen kon men niet beantwoorden of afspraken werden niet nagekomen.

- Een x aantal producten wat je kon proeven, moest je voor betalen..... 

- Een toegangs kaartje kostte €30 , je kon wel korting sparen bij de Ekoplaza maar alsnog is €30 voor een eerste keer niet helemaal goed georganiseerd festival best veel!


XOXO bedankt voor het lezen!

Wil je op de hoogte gehouden worden van wat er in mijn blog allemaal voorbij komt?!

Volg mij dan via de volgende kanalen:

Facebook: De Groene Wereldverbeteraar
Twitter: Moos Groene Wereld
Instagram: degroenewereldverbeteraar 
Google+: De Groene Wereldverbeteraar













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter