Pagina's

zondag 29 juni 2014

Vegan?

Lieve Lezers,

Soms voel je dat het tijd is voor veranderingen. Ikzelf heb best moeite met veranderingen maar, ik voel nu dat ik er klaar voor ben. De afgelopen twee jaar is mijn leefstijl al drastisch veranderd. Ik ben van een trendy hipster 100% omgeslagen naar een trendy hippie. Daar waar ik eerst elk weekend de Kalverstraat af liep op zoek naar dat perfecte truitje van de H&M of die mooie uggs in de UGG store..... Geniet ik nu van de mooiste vintage exemplaren, ruilfeest artikelen, straat vondsten e.d..... Dat is wie ik ben! Ik heb mezelf terug gevonden. 

Op het moment dat ik op mezelf ging wonen deed ik daar al een stapje bovenop. Ik at alleen vlees als ik uit eten ging. Als ik thuis mijn maaltijden klaar maak dan is het sowieso vegetarisch. Ik merkte dat ik makkelijk zonder dat stukje vlees kon en merkte dat ook aan m'n algehele gestel! 

Ontgiften bij het leven. Dagen detoxen met citroen sap begon als een ware puisten bende op m'n gezicht, ik merkte dat ik energieker werd, helderder in m'n hoofd, en sowieso meer relaxt.

Op een gegeven moment was het moment daar en meldde ik mij aan voor Viva Las Vegas, een stichting gericht op meer bekendheid maken rondom plantaardig voedsel. Vandaag genoot ik van het festival waar ik vrijwilligerswerk voor deed en ontdekte ik allerlei veganistische lekkernijen, kwam ik in contact met ras veganisten en merkte ik dat het soort persoon mij aanspreekt. Het voelt meteen heel vertrouwd, het is een gevoel van thuiskomen.



Ik gebruikte al een aantal producten van LUSH die ook vegan zijn voor de huid. Ik reageer daar sowieso heel erg goed op. 1 artikel heeft er zelfs voor gezorgd dat ik van m'n eczeem afgekomen ben. 

Ook verzorgde ik vandaag een workshop voor kinderen met veganistische klei voor in bad. FUN! Genaamd! 



Ook een product van Lush voor kinderen.
Met de kinderen maakten ik de mooiste zeepjes en kregen ze als aandenken hun zeepje mee naar huis in een mooi bewaarblik.



Ikzelf verwende mezelf ook met de nodige veganistische hapjes, een uitgebreid veganistisch diner en het boek: 'De Vegarevolutie' met daarin alles over veganistisch eten.... 



In oktober zal ik een maand lang meedoen met alleen maar vegan eten. De zogenaamde 'VeganChallenge' op die manier zal ik erachter komen of ik voor het veganisme kan gaan of dat ik een vega(n)tarier blijf.....


XOXO 

Volg mij helemaal onderaan deze pagina Als je op de hoogte wilt blijven van mijn stappen in deze leefstijl. En geïnteresseerd bent in de overige groene producten die langs zullen komen op mijn blog. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter