Pagina's

zondag 22 februari 2015

Huishoudbeurs Pers Event

Gisteren was ik uitgenodigd door het pers bureau om naar de opening te komen van de Huishoudbeurs. 
Ik heb deze kans met beide handen aangepakt en was samen met mijn assistent en vriendin Roshni om 10u in de perskamer waar we een perskaart kregen.  Deze kaart gaf ons als eerste toegang om de beurs te bezoeken voordat de beurs open zou gaan voor heel Nederland. 

In de perskamer werden we ook voorzien van hapjes en drankjes en konden we even uitrusten. 
De ruimte was neutraal ingericht met wel wat gezellige bloemetjes en kaarsjes op tafel. 



Mijn doel voor vandaag was het speuren naar leuke groene merken en initiatieven binnen huishoudelijk Nederland 2015 en ik moet zeggen, dit is gelukt. 

De eerste actie waar ik meteen een warm hart van kreeg was de actie van 'Zending Over Grenzen'. Zij willen in de tijd van de Huishoudbeurs 2015 (21 februari- 1 maart) vragen of men die naar de huishoudbeurs komt een zakje kleding mee wilt nemen zodat ze op vrijdag 27 februari het wereldrecord van het Guinness Book Of Records mogelijk kunnen verbreken met de grootste kledinginzamelingsactie binnen 24u op 1 locatie. 
De kleding komt ten goede aan: kindertehuizen, ouderen kansarme gezinnen en daklozen in Oost-Europa. 

Het hoogtepunt van deze actie vindt plaats op 27 februari. Om 10u wordt het startsein gegeven om het wereldrecord te verbreken. De reden om het bij de huishoudbeurs te doen is omdat hoer elk jaar zo'n kwart miljoen vrouwen naartoe komen. De actie is dan ook onder het mom van: Volle tassen heen, Volle tassen terug!
Ik vergat m'n zakje met kleding maar ga dit van de week nog even doneren.


Daarna checkten we een aantal leuke merken. Merken die ik al kende zoals de Tuinen en LifeFood, maar ook onbekende merken die ik zal laten zien in de reviews die binnenkort online komen. 




We werden ook nog verwend met een make-over bestaande uit manicure, haar stylen, make-up routine en een massage en we konden uiteraard veel producten proeven. 

Ik vind het goed om te merken dat ook de Huishoudbeurs inspeelt op de duurzaamheid Anno 2015. Voorheen werden er veel plastic tasjes uitgedeeld en nu waren dat vooral stevige shoppers die je meerdere malen kan gebruiken of bij kleinere producten, papieren zakjes. 

Ook was er een Huishoudbeurs museum, daar zag je de verkoop van huishoudproducten in de jaren 50 tot nu. 
Vroeger werden er per jaar meerdere huishoudbeurzen georganiseerd vandaar hun 70 jarig bestaan. 


Note: "vroeger sloot de huishoudbeurs tussen 17 en 18u zodat de vrouwen naar huis konden gaan om voor het gezin te gaan koken."



We mochten ook een kijkje nemen op het BFF Event. Dit was een onderdeel binnen de huishoudbeurs toegankelijk voor vrouwen tot 25 jaar. Hier kunnen zij workshops volgen zoals: 'Hoe wordt je een Blogger' of 'DIY workshops' zoals het bedrukken van biologisch katoenen tasjes! Daar word ik blij van! Leuk dat er nu gerichte aandacht wordt besteedt aan deze doelgroep. 

Na afloop kregen we nog een voeten en een Nekmassage van: 'Total Health'. Dit is een opleidingen centrum voor spirituele  opleidingen en alternatieve geneeskunde!

 

Ik kan je vertellen, toen ik eenmaal het bed zag en m'n ogen dicht mocht doen wenste ik dat de massage eeuwig zou duren. Het was een weelde zo heerlijk en bovendien na een dag slenteren hadden we dit meer dan verdiend. 
Er zit een leuke voucher bij de persmap dus dat betekent dat we binnenkort weer een heerlijke massage kunnen ondergaan! 



Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze impressie. Binnenkort zal ik de producten voor jullie reviewen op m'n blog. 



Laat een reactie achter als je ook naar de huishoudbeurs bent geweest. Ik ben benieuwd hoe jouw dag eruit zag! 

Vergeten jullie niet op volgen te drukken onderaan mijn pagina en op mijn overige kanalen?!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter